Löpning

Det går för fort.

IMG_8680

Idag var det löpning som stod på träningsschemat. Det har blivit lite väl lite av den varan, så jag kände mig riktigt sugen på att bege mig ut, svackan till trots. Men äsch så trögt det kändes. Tycker att jag blir sämre och sämre för varje gång jag springer, men det låter ju väldigt ologiskt.

Men jag tror jag vet vad det beror på nu. Jag går helt enkelt ut för hårt! Sprang de första två kilometrarna i ett 5:30-tempo. Det är alldeles för snabbt för mig! Så här gör jag varje gång. Jag är så taggad och springer på och sedan är jag helt slut efter 2-3 km. Jag måste försöka lugna mig lite. Alltså, det tempot fungerar ju om jag vill springa 2-3 km, men jag vill ju springa längre för tusan!
Sedan hjälpte det väl inte heller att det blåste och att jag hade klätt mig för varmt, men framförallt tror jag det beror på farten…

IMG_8688

 

Efter träning sägs det ju att man ska äta, någonting som jag väldigt sällan är sugen på direkt efter träning. Har i alla fall kommit på en lösning så jag åtminstone får i mig någonting, nämligen gooood proteinshake med frukt och bär. Yummy. Flytande kost får jag i alla fall i mig.

IMG_8685

Mixar den också! 

 

 

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Saras Träningblogg
    6 oktober, 2013 at 19:48

    Ibland har man svackor men då kommer du ännu starkare ur dem. Gå ut lugnt i början, särskilt när det känns trögt 😀 Rackans va grym du är iallafall 😀

    • Reply
      idaaspens
      6 oktober, 2013 at 22:24

      När man har en klocka dessutom som säger hur snabbt man springer, då borde det ju inte vara så himla svårt att lugna sig lite… Nästa gång ska jag lyssna på klockan!

    Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: