Allt och inget

Friskis-comeback

Idag blev det en nypremiär kan man säga. Pallrade mig till Friskis för första gången på ett bra tag. Jag var verkligen inte ensam där, man skulle nästan kunna tro att göteborgarna gillar att ge nyårslöften? 

För min del blev det ett pass intensivgympa och det var svettigt som vanligt! Gillar gympagrejen för att det är både kondition och styrka inbakat där. Egentligen är det styrkan jag behöver, så kanske borde satsa på gymmet, eller skivstång eller core eller annat. Ja, ni vet. Men jag är lite bekväm av mig ibland. Hursomhelst så reflekterade jag över detta när det gällde styrkebiten: har blivit riktigt svag i armarna, de började skaka mitt bland armhävningarna! Magen kändes inte heller på topp. Men jäklarns alltså, benen var starka. Inte så konstigt att det var just den fördelningen, med tanke på att jag i princip bara tränat löpning de senaste månaderna. Nej, nu måste det bli skärpning med styrkebiten. 

Efter passet hade jag tänkt ta en lugn promenad hem för att varva ner. Men regnet öste ner, så jag… öste på! Sprang hem istället, snabbt och med en halvtung ryggsäck, och i backar som ju är omöjliga att undvika där jag bor. Gott att avsluta träningen så. Bra träningsdag alltså, trots att det gick trögt med armar och mage, men det var ju en eye-opener, och det är inte fy skam. Nu vet jag ju. 

IMG_0898

Det var blött ute idag!

Och imorgon ska man till jobbet igen för första gången på nästan tre veckor. Känns som att detta jullov gick lite väl snabbt, men det ska samtidigt bli skönt att komma in i rutinerna igen.

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Rund är också en form!
    6 januari, 2014 at 23:25

    Just armarna är ju inte så viktigt ur FUNKTIONELL synpunkt. Men däremot en stark core är ju viktig i de flesta sammanhang. 🙂

    • Reply
      idaaspens
      6 januari, 2014 at 23:35

      Sant sant! Folk pratar ju om kärnan hela tiden, så man kanske borde satsa på den!

  • Reply
    Anna (Peace, Love, and Running)
    7 januari, 2014 at 14:33

    Det är nog ofta så för löpare — starka benmuskler och en rumpa av stål, men överkroppen glöms kanske bort lite. 😛 Att lägga in coreträning en stund varje vecka gör nog gott!

    • Reply
      Ida
      7 januari, 2014 at 18:27

      Ja, jag tror nog det är en bra idé!
      Ska nog faktiskt boka in ett core-pass till imorgon. Bra påminnelse där bloggen 😉

    Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: