Allt och inget

Träningsschema

Eftersom jag har lite dålig disciplin ibland (när jag är trött efter jobbet) tänkte jag att jag kanske ska testa att skriva ner något slags träningsschema här i bloggen. För en sak är säker, skriver man någonting i bloggen så kan man inte skippa det om man inte har sjukt bra anledningar. Så lite så här är planen för nästa vecka då:

Mån: Friskis intensiv-jympa (som jag fick träningvärk i fem dagar av förra veckan, gött!)
Tis: Sen jobbdag = Vilodag från träning
Ons: Löpning + Skivstång
Tors: Yoga
Fre: Löpning
Lör: Vila (?)
Sön: Löpning (långpass)

Sedan kan jag tycka att veckan har för få dagar för vad jag vill hinna med i träningsväg. Vill ju helst köra minst tre löppass, men jag vill samtidigt hinna med allt det där andra också. Svårt. Och snart börjar flamencon igen, och då går onsdagskvällarna alltid till det och då är det således en dag mindre för löpning. Ah! Hur hinner man med allt!?

Idag blir det i alla fall löpning, tänkte se om jag orkar mig lite längre än vanligt. Har laddat upp med Supergröt och espresso, så snart bär det av!

 

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Anna (Peace, Love, and Running)
    12 januari, 2014 at 13:29

    Ser ut som ett bra schema! För mig funkar det inte alls om jag inte har veckans träning nedskrivet någonstans — måste ha stenkoll, annars blir jag knäpp. 😛 Ha så kul på löpningen i dag. Jag ska också springa — långpass TJOHOOO!

    • Reply
      idaaspens
      12 januari, 2014 at 17:43

      Åh vad det var roligt på löpningen idag, önskar att alla pass var så! 🙂 Hoppas du hade kul på din också! 😀

  • Reply
    Saras Träningblogg
    12 januari, 2014 at 20:48

    Bra schema!Ja det är inte lätt att hinna med allt man vill träna. Jag brukar försöka kombinera pass. som till exempelt löpning med styrka!

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: