Allt och inget

Den analoga planeringen

Jag gjorde ett träningsschema till mig själv i söndags kväll. Ett analogt. Som jag satte upp på kylskåpet så jag alltid vet hur jag ska träna. Idag hade jag t.ex. planerat att springa hem från jobbet, och eftersom det stod där på lappen på kylskåpet så hade jag ju inget annat val än att packa ner träningskläderna imorse. Och så blev det ju bra.

Jag har redan vant mig vid att ha det där analoga träningsschemat. Mitt största problem ikväll är att när jag gjorde det så lämnade jag fredagen tom, och tänkte att jag kunde känna efter vad jag vill där och då. Men nu har jag lite halvångest och vet inte vad jag ska träna imorgon! Ska jag springa igen? Ska ju köra ett långpass på söndag och vila på lördag så ska jag springa imorgon och i så fall hur långt? Eller ska jag åka till gymmet? Ska jag gå på något pass eller springa intervaller på löpbandet igen? Ska jag ta tag i styrketräning? Yoga? Balansera på ett ben? Klappa händerna?

Så snabbt man vänjer sig vid grejer alltså.
Men detta med träningsschema alltså. Kung! som de säger.
I fortsättningen skall jag dock inte lämna några dagar öppna för att känna efter… På sin höjd kan jag väl få känna efter hur långt jag vill springa, men det skall då stå skrivet i sten (på papper) åtminstone vilken träningsform som gäller.

 

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Saras Träningsblogg
    20 februari, 2014 at 22:00

    Jag lägger min röst för styrka i gymmet!! Kör med fria vikter och lite bålträning! 🙂

    • Reply
      idaaspens
      21 februari, 2014 at 16:11

      Åååh. Måste måste måste börja med det.

    Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: