Intervallpass Löpning

Intervaller att inleda helgen med

Före-träning-selfie

Före-träning-selfie

Jag skrev en ny låt idag:

“Det är dags för fredagsfys
Om det så är det sista jag gör
Nu är det slut på veckan
Det är dags för fredagsfyyyys“

Ja, så rolig är jag. 

Imorse när jag cyklade till jobbet kändes kroppen helt utpumpad, orkade knappt i uppförsbackarna som vissa dagar känns så lätta. Men det skulle inte få förstöra mina planer, så efter jobbet var det bara att trycka i sig en gröttallrik och åka till gymmet. Idag var jag sugen på att testa nya intervaller, och riktigt köra slut på mig själv. Efteråt undrade jag hur jag skulle orka stå upp i duschen, så något rätt måste jag i alla fall ha gjort.

Testade en pyramid som Freja tipsade om. Tyckte det kändes lagom att starta på 4 och det räckte mer än väl.
Alltså, dagens intervaller:
4 min + 3 min + 2 min + 1 min + 1 min + 2 min + 3 min + 4 min
Tempo på runt 4:17/km, liiite långsammare på den sista. Puh. 
Funkade kanonbra. Jag körde så pass hårt att jag trodde att jag skulle tappa andan ett tag, men inte så hårt att jag tappade andan. Helt lagom alltså.

Efter-träning-selfie

Efter-träning-selfie

Nu blir det fredagsmys på hög nivå: Luleå hockey på tv och jag själv under ett täcke.

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Freja
    28 februari, 2014 at 21:26

    jej, kul att du provade! 🙂

    • Reply
      idaaspens
      1 mars, 2014 at 11:12

      Stort tack för tipset! Jag som är nybörjare på allt detta, behöver all hjälp jag kan få. Det där funkade ju kanonbra, lär jag göra om 🙂

  • Reply
    Rund är också en form!
    1 mars, 2014 at 18:02

    Grymt!!!
    Tur att du inte tappade andan. Det är obra, när man springer. 😉

    • Reply
      idaaspens
      2 mars, 2014 at 12:51

      Haha, ja det känns helt klart som en fördel att kunna andas! Ska tänka på det i fortsättningen också 😀

    Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: