Annan träning än löpning Intervallpass

Sponsrad video: SATS ABSolution

12 maj, 2015

Jag fick verkligen mersmak för det här med att persa på lopp, så idag efter jobbet åkte jag till gymmet och lyckades klämma in ett gäng intervaller innan den inplanerade coreträningen. 1 km uppvärmning och sedan typ 5-6 en-minuts-intervaller var allt jag hann med, men det är ju faktiskt ändå alltid något. Ska helt klart börja ta tag i intervallandet!

Efter intervallerna var det således ett corepass som var planen, och nu är det så här att inlägget jag just nu skriver må vara sponsrat, men jag står för vartenda ord! Det här passet på Sats; ABSolution, det har jag kört ett antal gånger och jag älskar det lika mycket varje gång. Några anledningar till varför:

– 30 min högintensiv träning för bålmusklerna
– Det är jobbigt och det svider
– Det är över på 30 minuter
– Kackerlackan

Jag har ingen bild på kackerlackan tyvärr, men jag ska försöka förklara och sedan måste du testa den. Lova att du gör det! 

1. Lägg dig och balansera på rumpan
2. Förflytta dig en meter eller två åt ett håll, genom att balansera på rumpan. Ta hjälp av bålen för att förflytta dig men endast rumpan får vara i golvet.
3. Förflytta dig åt andra hållet
4. Gör så tills du inte orkar mer
(Antar att den heter ”Kackerlackan” för att man ser ut som en kackerlacka som ligger på ryggen typ? Eller en som håller på att dö?)

 

Sponsrat inlägg

 

No Comments

Lämna en kommentar

%d bloggare gillar detta: