Löpning

Gårdagens dubbel

29 september, 2015

Veckorna har, som bekant, alldeles för få dagar för att man ska hinna med all träning man vill klämma in. Denna termin kör jag dessutom flamenco och hips vips så är en kväll varje vecka uppbokad för det. När ska jag hinna med all styrketräning? Yogan jag ska komma igång med? Och min älskade löpning? Och herregud, vilodagarna?!

Så igår bestämde jag mig för att testa något jag funderat på, men aldrig kommit till skott med. Nämligen att först träna flamenco och sedan springa hem därifrån. 90 minuter dans, 5-6 km löpning. Hemkomst vid 21-tiden, ungefär samtidigt som jag hade kommit hem om jag hade tagit spårvagnen.

blogg15

Och jag kan glädjande nog meddela att det gick! Och det kändes helt okej. Fördelen med att springa efter att ha gjort något annat (som att dansa t.ex.) är att man är uppvärmd och klar och så är det bara att pinna iväg. Nackdelen med hösten är att det hunnit bli mörkt när det är dags att springa hem, och det tycker jag faktiskt kan vara lite ruggigt. Men det är nog bara en vanesak.

IMG_1343 IMG_1347

Jag har ganska precis 5 km hem, eventuellt 6 beroende på vilken väg jag tar. Det är ändå en ganska lagom runda att avrunda en kväll med, kan jag tycka. Visst, man är ju lite lagom trött när det är måndag – och kväll – men jag gillade det. Det är nog en rutin jag ska försöka få till framöver!

IMG_1352Utanför Gamla Ullevi förstördes flytet i löpningen litegrann när hela Göteborg vällde ut från arenan exakt då jag skulle springa förbi. Men det var okej, fick höra publiken sjunga ”Änglarna är bäst” och när Göteborg är glad, då är jag glad. 

 

8 Comments

  • Reply Kari 29 september, 2015 at 11:10

    Exakt det där problemet har jag också. Jag vill köra tre pass vardera av simning, löpning och styrketräning och då är dubbelpass den enda lösningen. Så skapas det som vanliga människor kallar för ett fitness freak!

  • Reply Charlotta Sofia springer o trimmar 29 september, 2015 at 14:55

    Känner igen dilemmat, försöker att inte låta det bli ett dåligt samvete. Men det är ju himla smidigt att kunna lösa det såsom du gjorde 🙂
    Ja, hu, det där med mörkerspring alltså… Tänker också att det är en vanesak men måste någon gång börja arbeta upp vanan..eh..hehe 😀

    • Reply Träningsblogga - Ida 29 september, 2015 at 19:38

      Nej, det får ju verkligen inte bli ett dåligt samvete. Det viktigaste är fortfarande att gilla träningen, vilket jag förmodligen skulle sluta göra om det började bli tvång och dåliga samveten… Jag tänker att jag helt enkelt får bli bättre på att transportspringa, från jobb och till gym och så där.

  • Reply Rund är också en form! 30 september, 2015 at 09:22

    Jag tycker alltid att de första passen i mörker är absolut värst! Det är nog (delvis) en vanesak i alla fall. Let´s hope! 🙂

    • Reply Träningsblogga - Ida 30 september, 2015 at 21:57

      Jamen så är det nog! Ibland kan det rentav vara ganska skönt att springa i mörker 🙂 Har jag för mig….

  • Reply Mia 30 september, 2015 at 19:29

    Det pirrar alltid lite i mig när jag läser om transportlöpning 😀

    • Reply Träningsblogga - Ida 30 september, 2015 at 21:58

      Haha, jag tror dig! Du är ju trots allt transportlöpardrottningen 😀

    Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: