Styrketräning

Novemberfokus

2 november, 2015

SONY DSC

Igår skrev både Malin och Mia att de hade sina mål för 2016 klara för sig. Mina är fortfarande ytterst oklara, men målen för november är as clear as ice.

Mitt novemberfokus är styrka.

Nu när vi är mitt inne i den bästa tiden för löpning låter det kanske dumt att jag ska fokusera på styrkan, men det är helt enkelt så att jag vill satsa på den nu när jag äntligen har kommit igång litegrann.

Lite så här tänker jag: velar jag mellan huruvida jag ska ta en löprunda eller ett styrkepass, då ska jag välja styrkepasset, hur gärna jag än hellre egentligen vill ut och springa. Alternativt så kombinerar jag de två, till exempel genom att transportspringa till gymmet. Givetvis kommer jag inte att lägga av med att springa helt och hållet, jag älskar ju att springa, men i november blir det inget fokus på att bli snabbare eller att springa långt. Några njutrundor/återhämtningspass emellanåt ska jag väl dock kunna tillåta mig själv. Löpningen måste jag ju ha kvar för det där med att ta mig ut i friska luften

Jag vill såklart träna mest hela tiden, men jag har ju trots allt ett heltidsjobb och så där så jag ska försöka att vara realistisk med mina planer. Därför tänker jag att jag varje vecka i november ska få till:

  • Tre styrkepass (behöver inte vara gym-gymmande, Bodypump och annat är också okej)
  • En löprunda (+ ev. transportlöpning/njutspring)

Fixar jag det, tror ni?

Även om jag bara är i uppstartsfasen av mitt lilla styrkeprojekt så är jag i alla fall så jäkla glad att jag är där, för hur länge har jag inte tjatat om att jag ska komma igång med styrketräning? I ett år, minst! Kanske två!

IMG_2243

 

4 Comments

  • Reply Matsdotter 2 november, 2015 at 10:24

    Klart du fixar det! Jag ska försöka fokusera mer på lunchträningen igen (som har fallit i glömska), så man får passa på att löpträna när det fortfarande är ljust ute! 🙂

    • Reply Träningsblogga - Ida 3 november, 2015 at 18:38

      Åh, önskar jag hann träna på lunchen! Lite lunchpromenad borde jag åtminstone kunna klämma in då och då 🙂

  • Reply Karin FitnessochHalsa.se 3 november, 2015 at 22:35

    Vad härligt att ha ett så tydligt mål för månaden! Det är mer än vad jag har. Tycker din plan verkar realistisk så kör på bara!

  • Reply Tiden är kommen… – Träningsblogga 5 november, 2015 at 20:02

    […] för med mörkret kom novemberfokus styrka och tiden för GoPro-bilder från solljusiga löpturer verkar vara förbi. Men toalettporträtt har […]

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: