Allt och inget

Nya luckor i julkalendern

7 december, 2015

img_2720

Okej. Det här kommer förmodligen bli mitt livs hittills mest hysteriska arbetsvecka. Det är sista hela veckan på jobbet, och alla mina elever ska samtidigt få betyg. Ja, och så eftersom det är sista veckan så ska det ju packas och planeras fina sista lektioner med alla elever, och jag gissar att det kommer bli rätt jobbigt mentalt också eftersom jag är ganska blödig av mig.

Och med den inledningen: är ganska realistisk och misstänker att det inte kommer bli så mycket tid över för träning.

Men då passar det ju så himla fint att vi är mitt uppe i julkalendern som i veckan får bjuda på hemmaträning, och små saker som åtminstone bidrar till någon slags fysisk aktivitet.

Lucka 7 (måndag)

Alternativ 1: om det finns tid för det – 7 km löpning
Alternativ 2: inspirerad av Anna – 7 min jägarvila (fast kanske inte i en sittning…)

Lucka 8 (tisdag)
Denna dag är det raka vägen till middag och hockey efter jobbet, så jag måste klämma in några åttor under arbetsdagen. Hmm… Ja, okej… Tåhävningarna blev ju en succé förra veckan så:

8 tåhävningar innan varje lektion. Och efter.

Lucka 9 (onsdag)

Ett hemmastyrkepass med 9 övningar, 9 repetitioner. Förmodligen inte 9 varv.

Men mer om det när det börjar vara dags, ska klura lite på bra övningar. Du kanske har några bra tips på övningar du kör när du river av ett styrkepass på vardagsrumsgolvet?

 

10 Comments

  • Reply Kari 7 december, 2015 at 07:52

    Stjärnan! Stå i sidoplanka (gärna på armbågen) och lyft det övre benet så att kroppen formar en ”stjärna”. 12 repetitioner brukar vara lagom för mig.

  • Reply Anna (orka mera) 7 december, 2015 at 08:01

    Har idétorka på siffran sju! Vill inte springa och inte stå i jägarvila igen. Därmed kan jag inte sno din sjua heller 🙂 Filurar vidare. Och lägger in vanliga klassiska pushups i din nionde lucka. Universalövningen alla kategorier, måste vara med i ett styrkepass 🙂

  • Reply Mari 7 december, 2015 at 10:02

    🙂 Tror du kommer klara den här veckan galant, du har finfina luckor att se fram emot iaf 🙂

  • Reply Fredric 7 december, 2015 at 13:22

    Jag kör ingen styrketräning, jag föddes stark 😉

  • Reply hopihopi 7 december, 2015 at 20:41

    Jag gillar att göra omvända burpees, där du rullar ner på ryggen, gör en crunch och sedan hoppar upp igen. Finns säkert instruktioner på youtube

  • Reply Rund är också en form! 9 december, 2015 at 15:15

    Burpees. Rygglyft. Utfall. Draken.
    Kör du plankor, kör dynamiska. Inte statiska! 🙂

  • Reply Q-Vinna 9 december, 2015 at 22:24

    Dips eller armhävningar med soffan som hjälp

  • Reply Elin 10 december, 2015 at 09:56

    Hejsan !
    Jag har mailat dej från Triumph, önskar svar innan fredag. Kram

  • Reply Mitt träningsbloggspeppiga jag - Träningsblogga 10 december, 2015 at 18:36

    […] helt ner julkalendern pga orkar inte vara ett uns […]

  • Reply Styrketräning hemma 12 december, 2015 at 09:06

    […] här i bloggen och på Facebook efterlyste jag era bästa övningar för att riva av ett pass styrketräning […]

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: