Styrketräning

En cirkel med kettlebells

Gårdagen blev inte som jag hade tänkt mig. Blev kvar på jobbet längre än planerat och missade därför mitt PT-pass. Så enormt less över det.

Framåt kvällen växte frustrationen över det missade passet ännu lite mer, och till slut tog jag mig i kragen och körde ett litet pass med kettlebells på vardagsrumsgolvet.

Jag gillar verkligen mina kettlebells. Jag har en som väger 12 kg och en 4 kg. Bara med två kettlebells i olika vikter kan man variera sig en del. Tips förresten: på Clas Ohlson finns rätt billiga kettlebells, om du vill utöka hemmagymmet lite.

Mitt pass blev en cirkel med fem olika övningar, åtta repetitioner och fyra varv.

  1. Swings
  2. Squats
  3. Marklyft
  4. Russian twists (8 på varje sida)
  5. Kettlebell press (8 på varje sida)

Fyra varv är kanske inte så himla mycket, men tillräckligt för en sen måndagskväll tycker jag. För skojs skull avslutade jag med ett gäng burpees. Det var inte jätteskoj, men burpees är alltid effektiva! Blev slut.

 

 

You Might Also Like

3 Comments

  • Reply
    Linnea
    19 januari, 2016 at 08:27

    HAHAHHAHAHAHHAHA burpeesför skojs skull ja…..

  • Reply
    Camilla Lind
    19 januari, 2016 at 21:17

    tack för inspo! Jag sparar!

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: