Intervallpass

Intervallutmaningen, pass #3

DCIM132GOPRO

I fredags var det så äntligen dags för det tredje passet i den stora intervallutmaningen. Eftersom jag nu också har hittat Indoor Running betas intervallutmaningen inte av så himla snabbt, men det är ju fint att spara på det goda… Här hittar du alla pass som ska genomföras, om du själv behöver lite intervallinspiration.

Valet för pass nummer tre i ordningen föll på Linas intervaller.

Uppvärmning (förstås)
Gör sedan detta tre gånger ->
Spring 60 sek på i princip max, 30 sek ståvila, upprepa 5 gånger
2 min gåvila

För att spexa till det hela lade jag in fartökningar i varje block också. Det var kul, svettigt och över relativt snabbt; inklusive uppvärmning och lite nedjogg tog det hela ungefär 35-40 minuter. Kan absolut rekommendera detta pass! Seså, iväg och spring med dig!

Fler genomförda pass i utmaningen:

Intervallutmaningen pass #1
Intervallutmaningen pass #2

 

 

You Might Also Like

5 Comments

  • Reply
    Hanna - Pilates och träningstokig
    14 februari, 2016 at 16:34

    Bra pass!

  • Reply
    Anna (orka mera)
    14 februari, 2016 at 17:02

    Gott med fart! SJälv har jag bara slölöpt idag… zzzz…..zzzzz…. fast skönt!

  • Reply
    Träningsplanen för sportlovet - Träningsblogga
    14 februari, 2016 at 17:13

    […] kört två intervallpass, det ena i form av Indoor Running och 45 sek – intervaller, och så intervallutmaningen förstås. Hade såklart tänkt träna en massa i helgen, men känt mig så trött och sliten att […]

  • Lämna ett svar till Anna (orka mera) Avbryt svar

    %d bloggare gillar detta: