Planering

Träningsprogram för GöteborgsVarvet

26 februari, 2016

Alltså, ni kanske inte kommer tro mig nu, men jag lovar att det är sant: våren närmar sig. Och det kommer att gå snabbt. Swoosh kommer det säga så är den här. 

Ni kanske minns att jag höll på att vela fram och tillbaka om hur jag skulle lägga upp halvmaraträningen? Som en blixt från en klar himmel (fast på ett positivt sätt då) damp det i inboxen ner ett träningsprogram från Göteborgsvarvet som jag nu tänker testa. Jag har tittat lite på det och det ser absolut helt genomförbart ut, men eftersom jag såklart kommer vilja träna lite annat än löpning trots allt kanske jag kommer att finjustera det lite för att passa just mig… T.ex. kommer jag förmodligen att byta ut något av deras intervallpass mot något i min egen intervallutmaning, eller något styrkepass mot något pass på gymmet. Jag tror inte att jag har det i mig att följa ett program helt till punkt och pricka, men jag kommer att använda det som bas och det känns riktigt bra, för jag behöver verkligen en plan och struktur.

Den 1 mars drar programmet igång på riktigt. Det är redan på tisdag! 12 veckors program fram till halvmaraton, och det borde väl räcka för att komma i ganska bra form va! Och hörni, när de veckorna är gjorda: då är det typ sommar! Glada nyheter för en sådan som mig, som faktiskt nästan längtar ihjäl sig till sommaren nu…

running

 

12 Comments

  • Reply Linnea 26 februari, 2016 at 09:05

    Ska bli superkul att följa!

  • Reply Anna (orka mera) 26 februari, 2016 at 13:22

    12 veckor till nästan sommar. Låter galet bra om du frågar mig! En massa trevliga intervallpass på vägen så är du snart där 🙂

    • Reply Träningsblogga - Ida 27 februari, 2016 at 10:25

      Eller hur. Tycker 12 veckor låter lagom lite för att jag ska känna hopp om sommar! 😀 Nästan så man kan börja räkna ner ju…

  • Reply Fredric 26 februari, 2016 at 17:31

    Självklart skräddarsyr du programmet efter dina unika styrkor som löpare och med dess hjälp ser jag för mitt inre att du liksom bara flyger fram på Göteborgs gator den 21 maj!

  • Reply Rund är också en form! 26 februari, 2016 at 20:06

    Nja, sommaren kan vänta liiiite. Men gärna massor utav härlig vår! 🙂
    Coolt med en ny NY-resa förresten! Lite avis blir jag… 😉

    Kram M

    • Reply Träningsblogga - Ida 27 februari, 2016 at 10:27

      Ja, massa massa vår också! Det enda kassa med vår är allt pollen, men om vi får lite pollen i vår kan jag gärna låta den vara länge… 😀
      Ja, NYC blir awesome, jag längtar! 🙂

  • Reply FIT by Emma Hå 27 februari, 2016 at 09:00

    Usch är det bara 12 veckor kvar?! Jag är nästan glad att jag inte fick tag i en startplats nu 😉 Satsar på STHLM marathon nästa år istället! 😀

  • Reply Camilla Lind 28 februari, 2016 at 13:35

    Oj, vad fort tiden går! Gbg-varvet verkar kul, det skulle jag också vilja göra nån gång 🙂

  • Reply Ellen [Hälsoboost] 29 februari, 2016 at 14:21

    Kul med ett träningsprogram! Jag har också svårt att följa program till punkt och pricka men alltid bra att ha en preliminär plan över träningen!

    sv, skönt att höra att jag inte är ensam om att ha det tungt med motivationen ibland!

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: