Planering

Jag har en plan! som Sickan sa.

4 april, 2016

Är hemkommen från New York. Hemma ser ut precis som vanligt, precis som det alltid gör efter att man har varit borta. För ingenting förändras när man är borta i en vecka, även om det känns som att det borde det. För man förändras ju alltid lite själv när man är ute och reser och upplever nya saker. Att komma hem till vardagen känns då alltid så himla grått och trist, för man vill ju fortsätta att se och uppleva nya saker. Man vill ju gå på Broadwaymusikaler om kvällarna, se FDNY åka i ilfart längs 5th Avenue och äta ”New Jerseys godaste hamburgare” (som det stod på menyn) i väntan på flyget. 

hamburgare

Men det finns ju en vardag och den behöver man också vårda. Klart man inte bara kan leva för resor, eller helger och så vidare. Vardagen just nu måste förutom jobb bestå av mycket träning. Så är det bara. Göteborgsvarvet är NÄSTA MÅNAD. Det känns helt osannolikt och orimligt. Det är 21 km asfaltslöpning som står på agendan den 21 maj och det är HELT omöjligt för mig att minnas när jag senast sprang längre än 10 km. Jag vet att jag har sagt det förr, men nu är det planering och fullt fokus på detta som gäller! Inga fler förkylningar eller nätter av vin som gör att jag förlorar en hel helg pga bakfull (fast vinkvällar kan man ha, bara inga vinnätter?). Inga trötthetsursäkter. Nu är det bara att köra. Och med det sagt: jag har en plan!

Träningsplan vecka 14

Mån: Löpning
Tis: Löpning – antingen ensam eller ett löppass i grupp på gymmet
Ons: Bodypump
Tors: Intervaller
Fre: Vila
Lör/Sön: Löpning långpass

Nu JÄVLAR! (Pardon my French)

DCIM133GOPRO

 

8 Comments

  • Reply hopihopi 4 april, 2016 at 17:31

    Heja dig! Jag insåg just när jag gjorde min plan inför maraton att det är tolv veckor dit. TOLV veckor bara…

    • Reply Träningsblogga - Ida 4 april, 2016 at 19:12

      Alltså när man har lopp att träna för går tiden väldigt fort… har jag märkt.

  • Reply Mari 4 april, 2016 at 19:32

    Ja tusan, snart är det augusti och då ska vi springa. Shit, tiden kommer säkert springa iväg.. Men jag tycker din plan ser bra ut =)

  • Reply Rund är också en form! 4 april, 2016 at 21:10

    Oj oj, kör så det ryker! 🙂

    PS. Skippa bodypumpen och kör styrka för ben och core i gymmet iställer. Bra för löpningen:-)

    • Reply Träningsblogga - Ida 6 april, 2016 at 11:41

      Nää, här skippas ingen bodypump, den är ju kul! 😀
      (+ gymmar inte ensam så någon slags styrka måste jag få till…)

  • Reply Anna (orka mera) 5 april, 2016 at 12:07

    Heja dig! Kommer gå jättebra. Fast skippa inte bodypumpen, den är ju jättekul 🙂

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: