Planering

Målsättningar för vecka 18

3 maj, 2016

Det har fungerat rätt bra det här med att sätta upp små, relativt lätta mål varje vecka. Fungerar så mycket bättre än att skriva en specifik träningsplan, för sådana lyckas jag aldrig hålla. Men små punkter, sådana kan jag minsann bocka av. Så varför ändra på ett vinnande koncept?

Veckans målsättningar

Springa korta intervaller med Team Nordic Trail
Dags för tredje passet med TNT. Det är dessutom precis när man har gått på långhelg, det kommer vara sol… Ser fram emot en fin onsdag kväll.

Springa långpass
Kortare än två mil denna gång, men ett långpass skall det bli. Får dessutom finfint sällskap i form av Rund är också en form- Malin. Hur kul? Så kul! Har lovat henne en magisk stadsrunda, så nu är det bäst att leverera.

Klippa håret
Skriver jag det här så kanske det händer? Är fan desperat.

Njuta ihjäl mig av långhelgen
Fyra hela sovmorgnar, fint väder, det blir mysigt det. Ska suga i mig så mycket lugn och roligheter då.

Får du också långhelg? 

running

 

 

24 Comments

  • Reply Camilla Lind 3 maj, 2016 at 06:28

    Bra plan! Jag får också långhelg och ska ta min yngsta dotter med mig till min mamma några dagar. Ska bli skönt!

  • Reply Rund är också en form! 3 maj, 2016 at 07:50

    Haha! Känn ingen press. 😉
    Ska bli superkul, oavsett magi eller inte..!!

  • Reply Hanna 3 maj, 2016 at 08:50

    Vilken bra plan! Jag får inte långhelg. Jag jobbar torsdag och fredag men lördag/söndag är jag ledig iallafall.

  • Reply Linnea 3 maj, 2016 at 09:09

    Vad kulMed så fint springsällskap! Jag är ledig fre-sönd. Jobbar på torsdag – kaching!

  • Reply Anna (orka mera) 3 maj, 2016 at 10:01

    Svårt att imponera med asfalt på en trailprinsessa men lycka till 🙂

    Låter som en fantastisk helg. Själv åker jag till Italien och hoppas på lika fint väder som hemma! Älska våren och alla dess ledigheter!

    • Reply Träningsblogga - Ida 3 maj, 2016 at 20:35

      Hehe, ja det blir en utmaning! Men det var hon som valde stan framför Skatås 😉

    • Reply Rund är också en form! 5 maj, 2016 at 18:59

      Haha! Nädå, i ett soligt Göteborg ska hon nog kunna imponera! 😉
      Inte för att jag behöver bli impad heller, för den delen. Umgås med trevliga Ida är bra nog. 😀

  • Reply Clara Edvinsson 3 maj, 2016 at 12:07

    Åh det är underbart att starta veckan med någon form av målsättning/planering, för att sedan dag för dag kunna bocka av.

  • Reply Börja Spring 3 maj, 2016 at 13:12

    Här blir det en form av långhelg eftersom jag är sjukskriven men funderar på att åka iväg någon stans med dottern på torsdag eller fredag och hitta på något annat än vad vi brukar göra 🙂

  • Reply Fredric 3 maj, 2016 at 15:26

    Exakt, träningen ska vara rolig och man ska göra det progressivt lätt för sig. Har sprungit sex veckor nu, totalt tretton löppass (två till fyra km). Ex.vis. lättjoggade jag 3,0 km på 14:50 i lördags, det utvecklar sig snabbt och av sig självt när man gör allt rätt. Planen denna vecka: 3 + 4 = 7 km. 18 dagar kvar till varvet 😉

    • Reply Träningsblogga - Ida 3 maj, 2016 at 20:38

      Hear hear! Det viktigaste är att det är roligt! Annars skulle det aldrig bli av, inte för min del iaf…

  • Reply Amanda 3 maj, 2016 at 18:07

    Alltid bra med små listor att bocka av! Ingen långhelg för mig dock, här nere i Spanien firar man nämligen inte Kristi himmelsfärd. Ska dock inte klaga för mycket, var ledig igår på grund av 1 maj. Eftersom den inföll på en söndag (likadant med alla helgdagar som infaller på olika dagar varje år) så är man ledig på måndagen – ganska bra deal tycker jag 😉

  • Reply Mari 3 maj, 2016 at 19:30

    Yes! Långhelg står för dörren. Gissa om jag längtar 🙂

  • Reply Johannes 3 maj, 2016 at 21:32

    Har alltid långhelg numera… 😀

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: