Annan träning än löpning Löpning

En stark (?) start på semestern

13 juni, 2016

Hur är ni när semestern börjar? Jag: trött, så trött. Denna helg har jag förmodligen sovit ikapp en massa förlorad sömn (även om det sägs att man inte kan göra det). Idag tvingade jag dock upp mig själv i tid för att hinna till ett lunchpass på gymmet. Ja, jag fick ställa väckaren för ett lunchpass.

Av förklarliga skäl kände jag mig inte det minsta sugen på att springa idag, och därför bestämde jag mig för att köra ett pass Bodypump. Jag styrketränar ju så lite, och tycker att Bodypump är himla bra för oss som inte är så inne i styrketräningssvängen. Gillar det där att hela kroppen körs igenom och så är det liksom check på den.

Jag svor (inombords) ett antal gånger över att jag är så svag. Jag har tränat styrka typ en gång de senaste tre månaderna så det är ju inte så konstigt, men vad less man blir på att man låter sig förfalla så där. Men jag svär på att viktstängerna på detta gym är tyngre än där jag brukar träna och att allt således blev ännu tyngre… (?)

bodypump

Mitt i allt bestämde jag mig för att testa att springa några kilometer på löpband efteråt, och sagt och gjort. 25 minuter på bandet var allt jag mäktade med, och hörni… Nu ska ni få höra… Det var fanimej roligare att springa på löpband jämfört med mina senaste rundor utomhus. Skandal.

Det blev alltså ett bra träningspass med både styrka och löpning, och jag är nästan obeskrivligt glad över att jag tog mig iväg idag. För ja, jag köpslog med mig själv en hel del innan jag klev upp ur sängen och bestämde mig för att det var en dålig idé att inte göra någonting alls idag… Och nu känns det ju ännu mer värt att bara ligga inne och kolla EM resten av dagen och kvällen. Båda mina favoritlag spelar idag, tjohej! (Kan du gissa vilka de är?)

sommar 2016

 

2 Comments

  • Reply Mari 13 juni, 2016 at 17:01

    Woop woop. Härligt fina du 🙂

  • Reply Fredric 13 juni, 2016 at 18:55

    Inte många skulle orka starta ledigheten så strongt som du… Själv sprang jag 9,0 km i går – längsta sträckan på drygt 14 månader (7/4-15). Sedan blev det såklart cykling (mini), styrketräning (mini) och flexibilitet (maxi).

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: