Annan träning än löpning

Kompisträning med fria vikter och allt!

28 juni, 2016

3 km snabb löpning (gick bananas på löpbandet)
45 min styrketräning (i gym, my god!)

Det är dagens facit. Löpningen kändes helt magiskt bra, jag kände mig snabb. Hade kunnat springa längre i det tempot om det inte vore för att jag var där för att styrketräna med en vän. 3 km blev det dock, för jag var ju tvungen att upprätthålla min runstreak som går helt löjligt enkelt. Men det är klart, jag springer ju inte så långt… Efter springet blev det gym alltså. Inte min grej. Jag och min vän – vi kompletterar varandra har vi kommit fram till. Jag pushar henne att konditionsträna och hon mig att styrketräna. Har lovat henne att vi ska köra ett intervallpass någon dag, hmm, vilket pass ska jag då gräva fram tro… ? Är ju lite smått förtjust i 4-min-intervallerna, men då kanske hon inte gillar mig längre efteråt?

dag5

Träning fem dagar i rad!

Jag är helt förvånad och glad över att jag har lyckats träna fem dagar i sträck nu. Det är ju inga monsterpass, men jag tror aldrig jag har lyckats med detta förut. Jag känner mig överhuvudtaget inte sliten, utan längtar bara till imorgon då jag ska träna igen. Det kanske låter lite träningshetsigt, men ni vet ju att jag inte är sådan. Jag experimenterar bara lite för att få in träningsvanan. Vila gör jag alldeles tillräckligt mycket under dessa semesterdagar ändå…

Mvh / Såg-senaste-säsongen-av-Orange-is-the-new-black-på-en-dag

 

2 Comments

  • Reply Mari 29 juni, 2016 at 16:07

    Härligt 🙂 Tänka sig vilken energi en får av lite ledighet 🙂

  • Reply Stina - itsallaboutmovement 30 juni, 2016 at 15:49

    Åh vad härligt! Älskar det när jag får sådana perioder, bara att njuta. 🙂

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: