Långpass Löpning

Långpass med kafferast

9 juli, 2016

Jag hade bokat in ett pass Bodypump idag, men när jag vaknade imorse kände jag bara att jag var så himla osugen på det. Avbokade och bestämde mig för att springa istället. Sprang ju intervaller igår så ställde in mig på trötta ben, men det var inte så farligt som jag hade trott. Motvinden under halva rundan gjorde inte det hela alltför njutbart, men lite måste man ju få kämpa.

Ställde in mig på en ganska kort runda pga gårdagens intervaller, men när jag väl var ute kände jag att jag ville testa att springa lite längre. När jag hade sprungit några kilometer ringde jag till brorsan och kollade om han var hemma och kanske ville bjuda på en kopp kaffe. Det tog mig 9 km att komma fram till den där kaffekoppen. Ganska långt att springa för lite kaffe, men vad gör man inte? Kaffe är gott.

kafferast

Jag skulle givetvis springa hem igen sedan. Det var liksom bra att ha ett mål att springa till, och sedan vara tvungen (nåja, hade givetvis kunnat ta en spårvagn, men så gör man ju bara inte!) att springa hela vägen tillbaka, det blir så mycket svårare att maska då. Hittade en lite kortare väg hem sedan, men det blev ett riktigt svettigt långpass på 17 km ändå. Visserligen med en kafferast, men 17 km är ändå alltid 17 km.

Dagens spring gör att jag nog ändå känner att hoppet lever inför fjällhalvmaran. Visserligen började jag trycka ner mig själv mot slutet när jag kände för att gå i en backe. Varför GÖR man så? Borde jag inte bara vara skitnöjd över att jag sprang 17 km ÄVEN om jag gick i en backe och stannade för en kopp kaffe efter vägen? Varför klanka ner på sig själv? Så jävla löjligt. Det är fanimej inte alla i världen som river av 17 km bara så där. Skärp mig.

DCIM158GOPRO

 

 

10 Comments

  • Reply Rund är också en form! 9 juli, 2016 at 21:38

    Wow, bra gjort efter intervaller!!

    Älskar ultra-människor som går i alla uppförsbackar. Bra tänk, när man springer 50 + km…!
    Men även när man springer kortare… 😉

    • Reply Träningsblogga - Ida 10 juli, 2016 at 10:43

      Ja, det är ju verkligen ingen större skandal att gå några steg i en uppförsbacke… :O

  • Reply Linnea 9 juli, 2016 at 23:15

    Sjukt bra att kunna ta kaffepaus eller annat på ett långpass. Ett bra sätt att motivera sig på för att komma ut!

    • Reply Träningsblogga - Ida 10 juli, 2016 at 10:44

      Ja, det är det verkligen! Tror jag kör några fler sådana långpass i sommar 🙂

  • Reply JHH 10 juli, 2016 at 09:29

    Jag är imponerad 🙂 men visst är det så att så fort man gör något man inte vill så trycker man ner sig själv över hela passet trots att det bara är en liten del. Där känner jag igen mig!

    • Reply Träningsblogga - Ida 10 juli, 2016 at 10:45

      Ja, så är det ju… Så himla dumt! Man borde bara vara nöjd med det man gjorde!

  • Reply Hanna - Pilates och träningstokig 10 juli, 2016 at 11:32

    Vilket pass! Och det är klart, 17 kilometer gillas alltid, oavsett om det är kafferast eller inte. Bra sprunget!

  • Reply Mari 10 juli, 2016 at 13:18

    Grymt bra jobbat! Och nej, varför håller man på som man gör…. att promenera några steg är ju ingen skandal direkt.

  • Reply Veckans träning, v.27 - Träningsblogga 10 juli, 2016 at 19:11

    […] Ons: Löpning 4 km + styrkepass på brygga (!) Tors: Vila Fre: Löpning, intervaller (4x4min) Lör: Löpning 17 km Sön: ”Bootylicous” (som namnet till trots är ett grymt pass! Ben, rumpa, mage – […]

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: