Löpning

Ett backpass helt enkelt

30 juli, 2016

Jamen, jag fick till det där med träning sju dagar i rad. Älskar sådana slags mål! Så härligt med små mål som man liksom kan bocka av ganska snabbt. Och det är verkligen ett bra sätt att använda för att komma in i flytet med träningen, om man tycker att det går lite trögt med det.

DCIM162GOPRO

Sista passet innan vilodagen (som alltså är idag) blev ett backpass på Ormberget. Först uppvärmning på 1 km-slingan runt backen, sedan spring uppför (2 gånger hela backen, 5 gånger halva). Avrundade sedan med lite situps i utegymmet. Det hela kändes ganska bra, backen är ju lång och så där, men det är så himla svårt att veta hur formen är nu! Jag menar, det är ju alltid så varmt ute. Jag har verkligen ingenting emot att det är varmt, jag tycker att sommaren ska vara varm, men jag tycker att det är så himla svårt att veta om jag egentligen kan/orkar mer än jag presterar på mina träningspass. Har ju en tendens att bli helt matt av värmen. Förstår ni hur jag tänker? Jag klagar alltså inte på värmen, jag är bara lite nyfiken på hur formen hade känts utan den. Men den lär jag bli varse snart nog…

Vilodag idag alltså, och det kryper lite i benen. Vill ut och springa! Men jag ska ta mig en kopp kaffe istället och gå ut på en socialiseringsrunda hos släktingar i kvarteret. Hoppas att ni också har en härlig lördag, med eller utan träning, med eller utan kaffe, med eller utan socialiseringsrundor.

DCIM162GOPRO

 

 

 

6 Comments

  • Reply Linnea 30 juli, 2016 at 16:59

    Så grym du är!!

  • Reply JHH 31 juli, 2016 at 08:49

    Grymt jobbat 🙂 tycker också om sådana där utmaningar, det är motiverande! Jag upplever också att jag blir lite mer seg av värmen men fördelen är att man (iaf jag) svettas mer så det känns som man kör stenhårt fast man egentligen inte gör det,haha 🙂

  • Reply Mari 31 juli, 2016 at 21:10

    Härligt! Ser vad jag har att vänta mig där uppe 🙂

  • Reply Veckans (v. 30) och månadens (juli) träning - Träningsblogga 1 augusti, 2016 at 13:16

    […] och utegym Tis: Löpning 14 km Ons: Backe/löpning/styrka = gott-och-blandat-pass Tors: Utegym Fre: Backintervaller Lör: Vila Sön: […]

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: