Allt och inget

Punktmarkera

10 september, 2016

Lördag idag. Underbart. Veckan har varit bra, men den har också varit väldigt lång och gjort mig väldigt, väldigt trött. Igår somnade jag vid 22 och vaknade 9:30. Det talar väl kanske sitt tydliga språk. Men det är inte så konstigt eftersom alla mina kurser har dragit igång i veckan (lektioner typ hela tiden alltså) och även träningarna med Löparakademin. Snart är jag nog inne i rutinerna igen så att jag inte blir lika trött… Hoppas jag. Hursomhelst, tänkte köra ett litet punktinlägg idag:

Jag har hittat världens bästa fredagsrutin. Lunchpass Bodypump på gymmet bredvid jobbet. Har alltid velat vara en sådan som lunchtränar men det har aldrig riktigt passat in, förrän nu då. Otroligt nöjd över detta. Häpp!

Idag hade man kunnat springa lopp. Jubileumsloppet i Göteborg om man hade velat springa en asfaltsmil i stan, eller Risveden terräng i Lerum, ett terränglopp på drygt 18 km. Ångrar faktiskt lite att jag inte anmälde mig till det sistnämnda… Fasen.

Första veckans träningar med Löparakademin är gjorda. Vi har ett härligt gäng åk 9:or som kommer och kämpar och är bara helt härliga. Nio veckor kvar och jag känner redan att det här är världens bästa grej. Imorgon ses vi igen, då för en workshop där vi ska prata om mål och framtid och ha en allmänt mysig eftermiddag ihop, lära känna varandra lite bättre. Det blir kul!

bergsjon

Här sprang vi tidigare i veckan. Det var ju inte fult! 

Jag har börjat titta på Dexter igen. Ja, jag vet att det inte har någonting med träning att göra, men den serien är så sjukt bra och jag fick glädjerusningar igår när jag hörde signaturmelodin för första gången på ett par år eller så. Nu har jag åtta underbara säsonger framför mig. Igen! Denna serie tål definitivt att ses ett varv till.

Nästa helg ska jag åka till Bergsjön här i Göteborg och springa ett 5 km-lopp. Bergsjöloppet beskriver sig själv som En manifestation för hälsa och integration och är helt gratis. Tips alltså!

På tal om lopp så funderar jag relativt seriöst på att försöka mig på att springa en halvmara snart igen. Solvikingarna anordnar Göteborg Marathon den 8 oktober, och där kan man också springa halvmaradistansen. Lite sugen på det, så vi får se… Får visserligen besök den helgen så kanske inte ska vara asocial och springa lopp då… (Alternativt se på det hela som att jag har personliga fotografer jag kan placera ut längst banan?)

Det underbara bloggnätverket jag är med i, Bloggar om hälsa, fyllde ett år igår! Ett helt år! Emma har skrivit ett fint inlägg om det, som gör mig extra glad och stolt över att få synas tillsammans med dessa inspirerande tjejer.

Jag försöker få in någon slags träningsrutin nu och körde således ett pass core på gymmet i förmiddags. Enligt plan, alltså. Precis som förra veckan tyckte jag väl inte att det var världens roligaste grej, men det beror ju mest på att jag helst bara vill springa. Men utan starka bålmuskler – mer jobbig löpning. Så jag ska jävlar i min låda hålla i detta nu. Core minst en gång i veckan.

desktop13

 

6 Comments

  • Reply Mari 10 september, 2016 at 17:51

    Det var en bra punktmarkering 🙂 Filurar om man ska här framöver, lägga upp ett schema inför Åre. Nog för att det är lååångt kvar. Men vill liksom ändå vara där och peta på det. Kanske skulle kunna spåna på något tillsammans?

  • Reply Anna (orka mera) 11 september, 2016 at 08:46

    Alla sprang lopp igår. Typ. Blir helt avis. Jag vill också. Fast just nu känns det långt bort… 🙁 Passar på att styrketräna mig i form så länge. Gott så, fast inget går upp mot löpning, så är det bara! Och förresten, klart man kan vara osocial med gäster. Tycker dom att du är tråkig kan du ju springa med dig och hålla dig sällskap 🙂

    • Reply Träningsblogga - Ida 11 september, 2016 at 19:58

      Nej, det finns ju inget som klår löpning. Typ framförallt när man inte kan springa… :O

  • Reply Stefan 11 september, 2016 at 10:50

    Välkommen till Göteborg halvmarathon om du nu springer. Jag sitter i efteranmälan om du bestämmer dig sent. Har du en bra dag där och om vädergudarna är med dig, så är det möjligt att du kan springa halvmaran under 2 timmar. Dina tider från Midnattsloppet och Göteborgsvarvet i år tyder på att det är möjligt. Varvets bana är runt 3 minuter långsammare och de 5 minuterna snabbare som skall till, det kan du fixa med den vilja du hade i Sälen.

    Beröm för en läsvärd löparblogg.

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: