Sammanfattning

Veckans träning, v. 37

19 september, 2016

Måndag igen. Vecka 38. Har en massa saker på jobbet nästa vecka, men har hela tiden tänkt att vecka 39 är så himla långt borta. Det är vecka 3 av 10 på programmet med Löparakademin, sex veckor till höstlov, tretton måndagar kvar innan jul. Tiden går, som man säger. Förra veckan tränade jag lite, med betoning på lite. LA-träningspassen blir inte lika effektiva för ledare som för deltagare, men jag har inte riktigt hunnit/orkat med att träna så mycket utöver dem. Fast det är klart: jag skulle ju också kunna se det som att jag vilade mig i form till lördagens lopp.

Veckans träning, v. 37

Mån: LA-träning (löptest för kidsen, inte så mycket träning för mig)
Tis: Vila
Ons: LA-träning (backintervaller, bra träning!)
Tors: Vila
Fre: Vila
Lör: Bergsjöloppet
Sön: Jättemycket vila

Hoppas på en betydligt starkare träningsvecka denna vecka. Dels är det dags att öka distansen för LA-ungdomarna, så det blir lite mer spring för mig själv där också (vi ledare springer ju såklart också samma distans med dem). Utöver det ska jag köra minst ett styrkepass och så skulle jag vilja ta mig ut på en egen, gärna lite längre löprunda någon dag.

medaljen

Målgångsselfies efter Bergsjöloppet – kan förmodligen göra just det momentet lite bättre nästa gång… 

 

1 Comment

  • Reply Fredric 19 september, 2016 at 19:21

    Jag vilar på steget när jag joggar, så jag hade också fem vilodagar förra veckan 😉

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: