Sammanfattning

Träningen vecka 5

7 februari, 2017

Nästa vecka har jag sportlov. Det är en jäkla tur det. Behöver en sovmorgon eller två. Igår somnade jag klockan 20. Hann inte ens gå till gymmet innan jag somnade. Det kan inte vara normalt. Har alltså inte hunnit komma igång med veckans träning, eftersom jag somnar samtidigt som en tvååring (eller liknande) om kvällarna. Men ikväll.

Och förra veckan tränade jag lite. Bara löpning tyvärr, det blir ju lätt så när man tycker att det är den roligaste träningsformen.

Träningen vecka 5

Mån: Kurs på dagen, sedan öppet hus på jobbet tills sent, ingen tid för träning (på riktigt, ingen undanflykt!)
Tis: Bodypumpen inställd så blev löpning istället. 5 km.
Ons: Vet inte vad jag hade för ursäkt, men avbokade corepasset…
Tors: Intervaller på löpband. Grymma!!! Ny favorit.
Fre: På fredagar tränar man inte. På fredagar åker man till Majorna och köper vinylskivor.
Lör: Årets hittills längsta löprunda! 11,5 km med riktigt bra känsla. Löparglädje och runner’s high osv.
Sön: Mysfika med vän passade bättre. Kroppen behövde dessutom vila efter lördagens runda. Faktiskt.

Ja, jag har ju tänkt mig fyra pass i veckan, men jag är nöjd med denna vecka ändå. Det var kvalitetspass! Fortfarande lite lycklig över den bra känslan på lördagens pass. När sprang jag senast över en mil utan att tycka det var jobbigt liksom? Jättelänge sedan.

ida

Snart är det sommar, ja? 

 

No Comments

Lämna en kommentar

%d bloggare gillar detta: