Sammanfattning

Veckans träning, vecka 8

26 februari, 2017

Jamen halleluja, fanfar och trumpeter och hela baletten eller vad det nu är man brukar säga! Äntligen får jag göra en veckosummering som jag är riktigt, riktigt nöjd med. Fasen vad det har gått bra med träningen den här veckan, önskar alla veckor vore sådana. Givetvis har det mycket att göra med all himla extra inspiration och motivation jag har fått denna vecka, i och med beslutet att försöka mig på att springa Stockholm Marathon och så det där att jag blev utvald till Asics Frontrunner (något som jag för övrigt fortfarande inte har fattat). Tillsammans med springsuget kom bloggdito – de brukar ju gå hand i hand. Ni har säkert märkt att jag skrivit mer än vanligt den här veckan. Kul, tycker jag (och hoppas att ni också tycker det, men annars hade ni nog inte hängt här?)! Jamen, hursomhelst, det var veckans träning vi skulle summera nu.

Veckans träning, vecka 8

Mån: Löpning, intervaller
Tis: Vila
Ons: Vila
Tors: Löpning, 5,3 km
Fre: Löpning, långpass 17 km 
Lör: Hemmastyrka
Sön: Löpning, 4,4 km

Idag har jag väldig träningsvärk efter mitt lilla hemmastyrkepass igår, och jag kände mig ganska trött i benen. Men jag var så retligt nära att ha sprungit 30 km i veckan, så jag klämde till med en kort löprunda idag också. Drygt 4 km gjorde att veckans löpning totalt hamnar på 31,7 km och det känns braaaaaaa!! Nu ska jag öka lite de kommande veckorna (men såklart max 10% per vecka), tills jag är uppe i runt fyra mil i veckan och det är ungefär där jag vill ligga om min kropp tillåter det. Nästan 32 km denna vecka ser jag som ett bevis på att jag är på rätt väg. Så nöjd! Om jag nu bara kunde få in lite mer styrka än ett futtigt hemmapass så skulle det inte göra mig ledsen heller.

 


Följ gärna min blogg via Bloglovin’ , smidigt och bra osv.
 

9 Comments

  • Reply Camilla 26 februari, 2017 at 18:52

    Vilken bra vecka!

  • Reply Sandra 26 februari, 2017 at 20:15

    Härligt! Bra sprungit! Ska med tagga upp mängden har legat lääänge på samma veckolånga nu.

  • Reply Emma "MarathonEmma" Bertilsson 26 februari, 2017 at 21:17

    Heja dig! Mycket bra träningsvecka. Själv har jag inte bestämt mig om jag ska haka på tåget och köra Sthlm Marathon med er andra asics frontrunners. 😛 Det återstår och se längre fram. 🙂

    • Reply Träningsblogga - Ida 27 februari, 2017 at 08:14

      Jo, klart du ska!! 😀
      Själv föll jag stenhårt för grupptrycket – att springa maraton var inte direkt med i min planering i år, haha.

  • Reply Lifestyle by Cherie 26 februari, 2017 at 21:28

    Härligt när man får till träningen! Jag längtar efter första passet på 2,5 vecka imorgon.. Den där influensan slog ut mig totalt och det har tagit sin lilla tid att komma helt på benen och bli 100% frisk igen. Men nu jäklar 🙂

    • Reply Träningsblogga - Ida 27 februari, 2017 at 08:15

      Åh fy för influensa, det är ingen lek. Gött att du kan träna igen nu! 🙂

  • Reply Sara Borg 27 februari, 2017 at 08:14

    Bra jobbat! Det ska bli kul att få följa dig på vägen fram till Stockholm marathon 🙂

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: