Annan träning än löpning

En gång är ingen gång, två gånger är en vana (?)

11 april, 2017

Pga mina pollenbesvär tog jag mig en tankeställare kring min träning. Det är ju så lätt att se pollen som en ursäkt att få ta det lugnt några veckor, men faktum är att jag har ett antal rätt stora lopp att träna för så det är inte läge att ligga på latsidan. Det är liksom inga femkilometerslopp jag ska springa heller… Jamen, så jag fick tänka om lite! Det absolut säkraste kortet: morgonträning. Innan man har hunnit vara ute i massa fruktansvärd pollen och blivit helt utmattad.

Men morgonträning när man är en kvällsmänniska, och dessutom har lektion att undervisa varje dag klockan 8, det är så himla svårt att få ihop. Men det får bara gå. Jag får väl sluta att älska att sitta uppe sent på kvällarna (buhu). Ska jag hinna träna innan jobbet är det upp långt före tuppen som gäller.

Glädjande nog kan jag lämna beskedet att jag nu har lyckats med denna bedrift hela två gånger! Hurra! Och det var faktiskt inte ens särskilt jobbigt. Ärligt, om jag stiger upp 5.40 eller 6.30, jag märker fasen ingen skillnad. Det är sjukt tidigt hursom. Och så är träningen avklarad och man kan åka raka vägen hem efter jobbet och inte behöva tänka på det. Hurra, hurra igen. Men det absolut (absolut!) bästa är att det är så lite folk på gymmet, idag vågade jag t.o.m. göra annat än bara mata kilometer på löpband. Det ni, det är stort!

2

3 Comments

  • Reply Erika - Löpningen & Jag 11 april, 2017 at 19:30

    Helt rätt Ida, bara gör´t! 😀
    Jag är visserligen morgonpigg (och kvällstrött) men resonerar precis som dig – att gå upp 5.00 eller 6.00 är liksom ingen skillnad, bara att göra!

  • Reply Mari 12 april, 2017 at 04:57

    Hmm, mina kommentarer kommer inte fram alla gånger märker jag. Men Me Like på dina morgonpass i alla fall 😉

  • Reply Lifestyle by Cherie 12 april, 2017 at 08:33

    Härligt 🙂 Det handlar lite om att ändra sina rutiner 🙂 Jag själv var extrem kväll/natt människa tidigare och nu ringer klockan runt 4,10 många dagar för att jag ska hinna träna och sen vara redo när jobb kan ringa vid 6 🙂 Nu har jag cykel och vikter hemma för att kunna träna tidigt på morgonen de veckor dottern är hos mig så jag inte ”vilar” en hel vecka pga brist på barnvakt 🙂

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: