Styrketräning

Dagens morgongym

19 april, 2017

Klockan är strax efter 22 och äntligen har jag lite tid att knåpa ihop ett blogginlägg. Den här dagen har gått i ett. Upp 5.30 för att hinna träna innan jobbet (ändå YAY på att jag lyckas med sånt!), morgonmöte kl 8, fortbildningsmöte kl 9.30, planera planera planera, seminarium och bedöma muntlig engelska kl 13, gymnasiearbetesopponering kl 15.30, hem och städa, packa, hämta ut paket (som jag beställde innan köpstoppet!). Sedan en liten stund för bloggen, sedan svara på några mail. Imorgon iväg för en tvådagarstur med ett gäng elever.

Dagens träning

Ja alltså, hur många gånger har jag inte tänkt att det vore nice att träna på morgonen? Lika många gånger som jag har tänkt att det är fullständigt ovärt att stiga upp tidigare än man egentligen behöver. Men jag tror fasen att jag börjar komma in i någon slags morgonträningsrutin. Visst, behöver stiga upp senast 5:30 om det ska funka (hinna träna, duscha, vara redo att undervisa kl 8) så pallar verkligen inte att göra det varje dag, men några gånger i veckan är faktiskt inga större problem. Och jag fullkomligt älskar hur lite folk det är på gymmet klockan 6 på morgonen.

Eftersom Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon börjar närma sig med rätt rejäla stormsteg hade jag planerat att springa under morgonens träningspass, men det blev snabbt ganska uppenbart att kroppen inte tyckte att det var en lika bra idé. Efter 3 km på löpbandet var jag fullkomligt färdig så jag bestämde mig för att morgonträningarna faktiskt är sjukt bra för styrketräning. Perfekt när det är så folktomt i gymmet också. Jag har testat ett gäng maskiner, men kommer inte helt överens med dem, så nuförtiden kör jag faktiskt mest fria vikter. Funkar ju alldeles utmärkt när man vill jobba med de älskade löpmusklerna.

Folktomma gym, så bra grej. Man kan både träna och ta spegelselfies. Okej, kan man såklart annars också om man är lagd åt det hållet. Btw, ser ni den frickin vadmuskeln på högerbenet? Har inte uppkommit efter timmar i gymmet. Löpningen är helt galet bra om man vill ha såna muskler, haha. 

 

6 Comments

  • Reply Mari 20 april, 2017 at 06:17

    Träna styrka den tiden på dagen är lovely, typ ensam på gymmet, du behöver alltså inte trängas samt att träningen liksom är check när du kommer hem från jobbet…..eller om orken finns, då tar du en löprunda när du kommer hem 😉 Och du, ha det toppen på er lilla trip!

  • Reply Ellen 20 april, 2017 at 09:56

    Men grymt av dig att komma iväg på morgonträning!

  • Reply Annika 20 april, 2017 at 10:10

    Så starkt att komma sig iväg den tiden på dygnet! Jag tycker att jag är tidigt ute om jag är på gymet kl 11.00 en lördag, hahaha..

    Nu när värmen kommer och jacka inte behövs SKA jag prova transportlöp till jobbet. Jag börjar först 8.30 och har dusch på jobbet så det finns inga hinder. Ba´do it!

  • Reply Anna 20 april, 2017 at 10:59

    Jag går upp 5.30 men då hinner jag inte träna… du måste vara räsersnabb med morgonrutinerna. Bara gröten tar ju en halvtimme 😀. Jag behöver upp ÄNNU tidigare om jag ska peta in morgonträning. Tur att jag är morgonpigg 👍

  • Reply claratoll 20 april, 2017 at 11:29

    Wow vilken muskel! Nej, gym får en inga vader av, helt hopplöst! Får ut och springa alltså.

  • Reply Åsa 20 april, 2017 at 18:45

    Impad! Själv fixar jag inte att gå upp tidigare för att träna, det är jag alldeles för sömnberoende för. Å andra sidan har jag ”lyxen” att jobba 80% och kunna gymma lite i jobbgymmet före kvällspasset eller när jag slutat tidigt. Där är jag ofta helt själv, bara jag och Spotify! 😊

  • Lämna en kommentar

    %d bloggare gillar detta: